Specifieke garanties voor het Business Premiumcontract:
- Als de verzekerde tijdens een verplaatsing langer dan 8 uur (waarvan één nacht) geïmmobiliseerd is ten gevolge van een staking van het lucht-, trein-, of zeeverkeer, een technisch probleem, slechte weersomstandigheden, een natuurramp of een terroristische aanslag, komen wij tussen in de hotelkosten (max. 2 nachten, 300 € per nacht) ofwel zorgen wij voor een vervangwagen (max. 500 €).
- Bij verlies of diefstal van reisdocumenten, tussenkomst in de verplaatsingskosten naar ambassade of consulaat tot maximaal 250 €.
Algemene garanties:
- Bijstand naar aanleiding van een staking van het openbaar vervoer in België : mobiliteitsoplossing om zich te begeven naar de plaats van professionele activiteiten, de plaats van professionele vergadering / conferentie / seminarie of de plaats van studie.
- Bijstand aan de fiets en aan de bestuurder van de in België geïmmobiliseerde fiets
- We verlenen bijstand in geval van verlies of diefstal van reisdocumenten of het vervoersbewijs in het buitenland.
- Verzenden van beroepsdocumenten.
- We nemen ook het vervoer van de bagage ten laste.
- Bij het laattijdig toekomen van de bagage in het land van bestemming (min. 4 uur met lijnvlucht, min. 8 uur met charter) komen wij tussen in de eerste strikt noodzakelijke aankopen en dit tot maximaal 350 €.
- Indien de verzekerde medewerker vroegtijdig moet terugkeren en niet naar de locatie van zijn missie kan terugkeren, regelen wij de vervanging van de verzekerde door een collega.
- Verzending van een koffer met persoonlijke bezittingen in geval van verlies of diefstal van bagage.
- Doorgeven van dringende berichten.
- Ter beschikking stellen van geld voor onverwachte uitgaven in het buitenland.
- Tijdens de verplaatsing: verzending van brillen, prothesen, geneesmiddelen die ter plaatse onvindbaar zijn.
- Bijstand van een tolk in het buitenland